FAQs: uw vragen, onze antwoorden. Overzichtelijk per onderwerp.
BESTELLEN
Hoe plaats ik mijn bestelling bij Spaanseham.nl?
- via de winkelmand in onze webwinkel;
- via ons e-mail formulier;
- telefonisch: 0346 – 2 666 07 of 06 – 555 712 83
Voor deze telefoonnummers betaalt de beller de gebruikelijk belkosten zonder enige vorm van opslag.
Wel account of geen account?
Bij het plaatsen van een bestelling in onze Spaanse webwinkel is het niet noodzakelijk om een account met gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken. Het mag/kan natuurlijk wel; vooral handig voor onze vele terugkerende klanten.
Zonder account bestellen?
Kies dan "als gast afrekenen" en we vragen je om alleen de voor het verwerken van de bestelling noodzakelijke gegevens in te vullen.
AFLEVEREN BESTELLING
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
- Dat is eenvoudig te bepalen, want hierbij geldt: “de klant betaalt, dus de klant bepaalt”! Op 5 dagen per week worden de betaalde bestellingen door Spaanseham.nl verzonden: maandag tot en met vrijdag Op deze 5 dagen worden de bestellingen verzonden waarvoor we een betaling hebben ontvangen. Wanneer uw bestelling wordt verzonden is afhankelijk van de ontvangst van uw betaling. Ofwel: hoe sneller u betaalt, des te vlotter heeft u uw bestelling in uw bezit.
- Op maandag t/m vrijdag voor 21.00 uur besteld, de volgende dag in huis. In principe wordt een bestelling binnen 24 uur afgeleverd (binnen Nederland). Indien dit door omstandigheden niet lukt, wordt de klant hierover direct geïnformeerd en wordt de bestelling een dag later verzonden. Bestellingen die tijdens het weekend worden geplaatst, worden op maandag verzonden.
- Spaanseham.nl verzendt alle bestellingen via een betrouwbare partner met een uitgebreid netwerk door heel Nederland: PostNL. Het verzenden van een pakket per PostNL duurt normaalgesproken 1 werkdag.
NIET AANWEZIG ALS BESTELLING WORDT AFGELEVERD
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt afgeleverd?
- Indien de ontvanger op het moment dat het pakket door PostNL wordt aangeboden niet aanwezig is, wordt het pakket bij een van de buren afgeleverd of probeert PostNL het de volgende werkdag opnieuw. Hiervan ontvangt de ontvanger een bericht in de brievenbus.
- Indien afleveren bij de ontvanger of bij buren niet lukt, is het pakket vanaf de volgende (werk)dag op te halen op het dichtstbijzijnde postkantoor. Hiervan ontvangt de ontvanger een bericht in de brievenbus.
OPHALEN BESTELLING
Kan ik mijn bestelling ook zelf op komen halen bij Spaanseham.nl?
- Ja, dat kan, maar ALLEEN OP AFSPRAAK en na het plaatsten van de bestelling in onze webwinkel! Kies bij het plaatsen van de bestelling bij de verzendopties voor "ophalen op afspraak". De bestelling ligt dan de volgende werkdag voor je klaar.
- Ophalen OP AFSPRAAK kan van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.
- Een bestelling kan opgehaald worden nadat deze op onze website geplaatst is en betaald is (bankoverschrijving of iDeal). Kies bij het plaatsen van de bestelling bij de verzendopties voor "ophalen op afspraak".
- Bij het maken van een afspraak ontvangt onze klant het adres/een routebeschrijving.
BETALEN BESTELLING
Hoe kan ik mijn bestelling bij Spaanseham.nl betalen?
Omdat verschillende klanten verschillende voorkeuren hebben, ook voor wat betreft de manier waarop men de bestelling bij Spaanseham.nl betaalt, bieden wij verschillende betalingsmethoden:
- Ideal: veilig via uw eigen bank
- Bancontact: voor onze Belgische klanten
- Vooruit betalen per bank op onze ING bankrekening. IBAN: NL16INGB0004713447 t.n.v. Landenwinkels.nl te Breukelen. BIC: INGBNL2A
HAMSNIJMES EN HAMHOUDER
Krijg ik een gratis hamsnijmes bij m'n bestelling?
- Ja, bij elke hele niet ontbeende Spaanse ham wordt gratis een vlijmscherp Spaans hamsnijmes geleverd.
Krijg ik een gratis hamhouder bij m'n bestelling?
- Nee, hamhouder Gondola is niet gratis maar kan bij het bestellen met 50% korting aan elke hele niet ontbeende Spaanse ham toegevoegd worden. Hamhouder Gondola is een degelijke stevige houten hamhouder, geschikt voor hammen van ca. 4,5 tot 9,5 kilo.
OP VOORRAAD/NIET OP VOORRAAD
Bij Spaanseham.nl zijn alle hammen en andere producten normaalgesproken direct uit voorraad leverbaar. Als er bij een ham/product een een "bestel"knop staat, dan is die ham/dat product zeker op voorraad.
Sporadisch kan het voorkomen dat een ham/product, bijvoorbeeld a.g.v. meer vraag dan verwacht of vertraagd transport uit Spanje, tijdelijk niet leverbaar is. In dat geval is de "bestel"knop vervangen door een "waarschuw mij"knop. Als je via deze knop jouw e-mail adres achterlaat, dan krijg je bericht zodra de ham/het product weer op voorraad/leverbaar is, zodat je op dat moment desgewenst een bestelling kunt plaatsten.
TEVREDENHEID
Spaanseham.nl is slechts gebaat bij tevreden klanten. Indien er iets aan een bestelling niet in orde is. lossen wij dit altijd tot volle tevredenheid van onze klant op.
BEZORGKOSTEN
Hoeveel bedragen de bezorgkosten?
- De verzending van een bestelling van een hele ham en van een hele ontbeende ham is GRATIS voor leveringen binnen Nederland en voor leveringen naar België. Dat geldt ook voor onze 100-gram verpakking gesneden Jamón Ibérico de Bellota vacuümverpakt.
- Duidelijkheid en heldere informatie voor onze klanten staat bij ons voorop. Geen geheimen, geen addertjes onder het gras, geen kleine lettertjes! Op onze website staan alle prijzen duidelijk vermeld. De bij onze hammen genoemde prijzen zijn altijd inclusief BTW en verzending van een hele ham binnen Nederland en België is gratis. De klant weet altijd precies waar hij/zij aan toe is, dus geen optelsom van verborgen/extra kosten.
- Voor andere producten dan hele hammen wordt een vast bedrag van Euro 7,50 per bestelling in rekening gebracht.
- Bij een bestelling met een orderwaarde vanaf € 69,00 zijn de verzendkosten voor rekening van Spaanseham.nl en betaalt de klant dus geen verzendkosten.
BESTELHOEVEELHEID
Hanteert Spaanseham.nl een minimale bestelhoeveelheid?
- Nee; onze klant bepaalt zelf hoeveel (of hoe weinig) hij/zij wil bestellen.
VERPAKKING
Hoe wordt mijn bestelling door Spaanseham.nl verpakt?
- De Spaanse hammen van Spaanseham.nl zijn verpakt in vetvrij papier en in een speciale hamhoes. Sommige hammen zijn niet in vetvrij papier gewikkeld, maar zijn vacuüm verpakt + speciale hamhoes. Als een ham vacuüm verpakt is, wordt dit in de omschrijving bij de desbetreffende ham vermeld. Alle Spaanse hammen, hamhouders, hamsnijmessen, embutidos e.a. worden in stevige neutrale kartonnen dozen verzonden, indien nodig opgevuld met opvulmaterialen.
FACTUUR
Ontvang ik bij Spaanseham.nl een factuur van mijn bestelling?
- Ja: onze klant ontvangt op verzoek per e-mail een gespecificeerde factuur met BTW-uitsplitsing voor de eigen administratie.
VOOR ONZE BELGISCHE KLANTEN
- De verzending van de bestelling van een hele ham is GRATIS voor leveringen naar België. Voor andere producten dan hele hammen wordt een vast bedrag van Euro 7,50 per bestelling in rekening gebracht.
- Spaanseham.nl verzendt alle bestellingen naar België via een betrouwbare partner met een uitgebreid netwerk door heel Nederland en België: PostNL. PostNL levert dankzij haar grote netwerk en efficiënte logistieke processen ook heel veel bestellingen de volgende werkdag in België, maar hou er rekening mee dat het ook wel eens wat langer kan duren. Het verzenden van een pakket per PostNL naar België duurt normaalgesproken 1 tot 3 werkdagen.
- Belgische klanten kunnen hun bestelling op Spaanseham.nl eenvoudig en vlot betalen via Bancontact.
Vooruit betalen per bank op onze ING bankrekening is uiteraard ook mogelijk. IBAN: NL16INGB0004713447 t.n.v. Landenwinkels.nl te Breukelen. BIC: INGBNL2A.